Uit ervaring leiden wij af dat het merendeel van de verzekerden met enthousiasme samenwerken in hun schadedossier, omdat zij op die manier het dossier doen vooruitgaan en de vergoedingstermijnen inkorten.
Om de verzekerde aan te sporen om mee te werken aan zijn schadedossier, raden wij u de volgende acties aan:
- Vermeld steeds een GSM nummer op de uitnodiging. Het is inderdaad eenvoudiger voor de verzekerde om op een link te klikken die hij via SMS ontvangen heeft, want iedereen configureert de email box van zijn smartphone niet.
- Kies de taal van de bestuurder. In België zijn er veel bedrijfsvoertuigen en de verzekeringspolis kan in een taal zijn die niet de taal is van de persoon die de foto's neemt.
- Controleer meermaals de nummerplaat van het voertuig. De nummerplaat is een essentieel element van de Virtual Drive-in. In de toepassing wordt steeds een bevestiging gevraagd aan de verzekerde en de maskers bij het nemen van de foto's zijn gebaseerd op de identificatie van de nummerplaat.
- Neem eerst contact op met de verzekerde. Het is belangrijk om de Virtual Drive-in te verzenden naar de persoon die het beste foto's kan nemen van het voertuig. Dit is niet altijd de verzekerde, het kan zijn of haar levensgezel zijn, de depanneur...
In het ergste geval is het altijd mogelijk om wijzigingen aan te brengen en een nieuwe uitnodiging te sturen.